رفتن به مطلب
تهرانُ

بنیامین فرجی

Administrators
  • تعداد ارسال ها

    67
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

موسیقی های مورد علاقه من

اعتبار در سایت

5 Neutral

درباره بنیامین فرجی

  • تاریخ تولد 18 شهریور 757

آخرین بازدید کنندگان نمایه

149 بازدید کننده نمایه
  1. امام موسی کاظم (ع) چگونه به شهادت رسیدند؟

    امام موسی کاظم (ع) چگونه به شهادت رسیدند؟ هارون حضرت امام را از مدینه دستگیر نموده به طرف بصره فرستاد. امام هفتم علیه السّلام مدت یک سال در آنجا زندانی بود. عیسی بن جعفر که مسئول زندان بود، به هارون گزارش داد که امام همیشه مشغول عبادت و راز و نیاز با خدا است و نسبت به کسی نفرین نمی کند، و تقاضا کرد که کسی را برای تحویل گرفتن موسی بن جعفر بفرست و الّا من آزادش می کنم. از دعاهای امام در گوشه ی زندان این دعا بود: «اللّهُمَّ اِنَّکَ تَعلَمُ اِنِّی کُنتُ اَسئَلُکَ اِن تُفرِغَنی لِعِبادَتِکَ اَللّهُمَّ وَ قَد فَعَلتُ فَلَکَ الحَمدُ؛ خداوندا! تو می دانی که من از تو تقاضا کرده بودم، مرا در گوشه ای خلوت قرار دهی تا مشغول عبادت باشم، تو تقاضای مرا برآوردی، تو را سپاس می گویم.» مأموری فرستاده شد تا موسی بن جعفر را از عیسی بن جعفر تحویل گرفته به بغداد ببرد تا در زندان فضل بن ربیع تحت نظر باشد. امام مدتی طولانی در آنجا بود. فضل مأمور شد امام را به قتل برساند، اما او امتثال نکرد. آنگاه هارون به فضل بن ربیع دستور داد تا حضرت را به فضل بن یحیی برمکی تحویل دهد و مدتی در منزل یحیی تحت نظر و مراقبت بود. فضل بن یحیی که از امام جز عبادت و روزه ندید، در امر امام علیه السّلام توسعه داد. تا اینکه این خبر به هارون رسید و فضل را از محبت نسبت به امام منع نموده و دستور کشتن ایشان را داد، اما فضل به چنین کاری اقدام نکرد و در نتیجه به خاطر محبت به امام مجازات شد. در مورد امام آمده است: لا یَزالُ یَنتَقِلُ مِن سِجنٍ اِلَی سِجن؛ آن حضرت همواره از زندانی به زندان دیگر منتقل می شد. تا اینکه امام مظلوم به زندان مخوف و تاریک سِندی بن شاهک ملعون منتقل شده تحت شکنجه قرار گرفت.[۱] سرانجام هارون به تنگ آمد، چون می دید روز به روز بر عظمت امام افزوده می شود و شیعیان بسیاری از او پیروی کرده و به امامت او اعتقاد پیدا می کنند. خلیفه عباسی احساس خطر کرد و تصمیم بر مسموم کردن آن حضرت گرفت. مقداری خرما طلب نموده چند عدد از آنها را خورد و بقیه را مسموم کرده و برای امام فرستاد و خادم را مأمور کرد که حتما به آن حضرت بخوراند، خادم خرما را برای امام برد و پیام هارون را ابلاغ کرد. امام نیز چند دانه از آن خرما را خوردند، اما سِندی گفت: بیشتر بخورید، امام فرمود: همین مقدار برای مأموریت تو کافی است. امام بعد از مسمومیت، سه روز در بستر شهادت قرار گرفته و شهید شد. سِندی برای ظاهر سازی چند نفر قاضی و افراد عادل را احضار کرد تا گواهی دهند بر اینکه امام ناراحتی مزاج ندارد. امام متوجه شده به آنها فرمود: گواهی ندهید زیرا که من سه روز است مسموم شده ام و بر اثر همین سم از دنیا می روم. بعد از شهادت امام، جنازه ی حضرتش را روی تابوت نهاده و از زندان بیرون آوردند، شخصی پیشاپیش جنازه فریاد می زد: هذا اِمامُ الرَّفَضَة فَاعرِفُوهُ؛ این امام رافضیان است پس او را بشناسید. جنازه ی امام را روی پل بغداد گذاشتند و به مردم اعلام نمودند بیایند، ملاحظه کنند که ایشان به مرگ طبیعی از دنیا رفته و اثر جراحت در بدنش دیده نمی شود. یکی از شیعیان گفت: امام مرده و زنده ندارد، من از شخص امام جریان را سؤال می کنم، او نزدیک جنازه آمده عرض کرد: ای فرزند رسول خدا! تو راستگو و پدرت راستگو است، به ما خبر بده که آیا تو را کشته اند یا خود از دنیا رفته ای؟ امام لب به سخن گشود و سه بار فرمود: قَتلاً، قَتلاً، قَتلاً، مرا کشته اند.[۲] جنازه امام را به محل نگهبانان آوردند، مردم نیز اجتماع کردند و جنازه را با احترام تا قبرستان قریش تشییع نمودند. منبع: afkarnews.com ۱. سوگنامه آل محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم، ص۹۶. ۲. همان، ص۱۰۴. ۳. گلچینی از گلستان محمّدی، ص۲۹۸-۳۰۰.
  2. حکم ارضا کردن زن بدون دخول در زمان پریودی چیست؟ سوال: در زمان حیض آیا زن می تواند با کمک شوهر خود (با دست) و بدون دخول از جهت جنسی ارضا شود؟ پاسخ حجت الاسلام یوسف وند: مقاربت و نزديكي جنسي در ايام عادت ماهانه بانوان حرام است. زن و شوهر نمي توانند جماع (از جلو) داشته باشند برخی از مراجع قائل به وجوب پرداخت کفاره برای نزدیکی در ایام حیض هستند. تا خانم از حیض پاک نشده است، رابطه جنسی با شوهر بر هر دو حرام است. البته سوال دیگری شاید مطرح شود که اگر خانم از حیض پاک شد اما هنوز غسل حیض نکرده آیا می تواند نزدیکی کند، اکثر مراجع فرموده اند می تواند هر چند بهتر است غسل کند. ساير استمتاعات در دوران پریودی جايز است يعني زوجين مي توانند رابطه عاشقانه بدون دخول داشته باشند. و اگر مني خارج شود بايد احكام شخص جنب را رعايت نمايند و غسل جنابت كنند. بنابراين ملاعبه و تحریک کردن با دست و ماساژ اعضای تناسلی همسر به قصد خروج منی و ارگاسم اشکالی ندارند. البته كاميابي از ناف تا زانوي زن كراهت دارد، مگر آنكه از روي لباس باشد. زوجين نبايد در اين ايام بكلي از هم فاصله بگيرند بلكه بايد نيازهاي جنسي و روحي هم را ارضاء كنند رعایت چنین دقتهایی همراه با برطرف کردن نیازهای جنسی همسر مستحب می باشد، بنابراین در صورت نياز، طرفين مي توانند با نوازش عاشقانه آنهم بدون دخول یکدیگر را به حالت اوج لذت جنسي برسانند. پاسخ حضرت آیت الله مهدی هادوی تهرانی: دخول در قبل (فرج) در هنگام حیض جایز نیست، اما سایر استمتاعات – از جمله ارضای زن توسط شوهر بدون دخول- جایز می باشد. بنابراین آنچه که هنگام حیض حرام است (جماع) نزدیکی با زن از راه فرج (جلو) است، اما ارضای زن به غیر از جماع مانعی ندارد؛ مانند ملاعبه، نوازش و ... گردآوری: بخش مذهبی بیتوته hadana.ir islamquest.net
  3. چگونه حق الناس را جبران کنیم

    چگونه حق الناس را جبران کنیم؟ زندگی‌های امروز را که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که سرشار است از افراط و تفریط‌های بی مورد. مثلاً اگر عده‌ای از مردم آنقدری که برای نجس و پاکی، ادای مخرج اذکار آن هم خارج از توان، وسواس دارند کمی هم به حق الناس اهمیت می‌دادند، مشکلات خیلی کم می‌شد. در حالی که اسلام، طهارت و نجاست را آسان گرفته و مردم بر خود سخت می‌گیرند؛ اما به حق الناس، بسیار اهمیت داده، ولی مردم آن‌ها را ساده می‌گیرند. معمولا مردم گمان می‌کنند حق الناس فقط از دیوار مردم بالا رفتن یا دست در جیب مردم کردن است، غافل از آنکه حق الناس بسیار ریز است مانند: خدای متعال راهی برای مؤمنین گشوده تا در بن بست گرفتار نباشند. مثلا اگر مال کسی را ضایع کرده ایم، می‌توانیم با اجازۀ حاکم شرع، این مال را به جای آن شخص صدقه بدهیم تا در قیامت با پرداخت ثواب صدقه به کسی که مالش ضایع شده، رضایت او را کسب کنند. ماشینش را جایی پارک می‌کند که مزاحمت برای مردم است. جلوی ماشین‌ها می‌پیچد. بدون دلیل بوق می‌زند. دزدگیر ماشینش را شب‌ها حالتی می‌گزارد که اگر پرنده‌ای هم روی آن نشست صدا کند. پول کالا را به بیشتر رند می‌کند مثلا شده هزار و نهصد تومان می‌گوید دو هزار تومان. عابر پیاده از چراغ قرمز می‌گذرد. از پله‌های آپارتمان چنان می‌دود که همسایه‌ها اذیت می‌شوند. در منزل را طوری می‌بندد که همه از خواب بیدار شوند. کالای تاریخ گذشته یا بی کیفیت می‌فروشد. امام جماعتی که دیر می‌آید. صدای آهنگ یا حتی مداحی و قرآنش از مغازه یا منزل بلند است و دیگران را اذیت می‌کند. در کتابخانه صحبت می‌کند و باعث آزار دیگران می‌شود. در اداره از وقت مردم می‌زند و نماز مستحبی یا کتاب یا ... می‌خواند. حرفی می‌زند که باعث ناراحتی دیگران می‌شود و ... این‌ها بسیار ظریف است. اگر این مسائل کوچک و ظریف دقت نشوند نتیجه این خواهد شد که کم کم، تخم مرغ دزد، ۳ هزار میلیارد شتر اختلاس می‌کند. حق الناس هم اقسامی دارد حق الناس را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. حق الناس مالی و غیر مالی. کسی که حقی یا مالی را از دیگران ضایع کرده باشد، نخست باید از این گناه بزرگ توبه کند، و از خدا عذر خواهی نماید. زیرا در درجه اول قانون خدا نا دیده گرفته شده، یعنی اول حق الله ضایع شده، سپس حق الناس. پس از توبه و استغفار، جبران حق الناس واجب است، مالی باشد یا غیر مالی. آیا حق الناس را می‌توان با استغفار جبران کرد؟ ۱- هر حق الناسی، حق الله هم محسوب می‌شود. علتش هم این است که وقتی انسان (مثلا) غیبت می‌کند. علاوه بر آن که آبروی دیگران را می‌ریزد، از اطاعت دستور الهی هم سرپیچی کرده است؛ بنابراین کسی که حق الناس کرده، علاوه بر آن که باید رضایت صاحب حق را کسب کند، باید با دعا و استغفار، رضایت خدای متعال را هم جلب نماید. ۲ ـ. راه ادای حق الناس، در اساسی‌ترین گام، طلب رضایت از خود شخصی است که حقش ضایع شده است؛ بنابراین اگر مال کسی را برده باشیم، معنایی ندارد که بخواهیم با پرداخت صدقه، رضایت صاحب مال را کسب کنیم! یا اگر آبروی کسی را برده باشیم، معنایی ندارد که بخواهیم با صرف استغفار، حق او را ادا کرده باشیم! ۳ ـ گاهی اوقات، بنا به هر دلیلی امکان رضایت گرفتن از شخصی که حقش ضایع شده وجود ندارد. * آن شخص برای ما مجهول است و وی را نمی‌شناسیم؛ * آن شخص را می‌شناسیم، اما نمی‌دانیم کجاست؛ * به علت غفلت یا فراموشی، متوجه ضایع شدن حق دیگری نیستیم. در این صورت، خدای متعال راهی برای مؤمنین گشوده تا در بن بست گرفتار نباشند. مثلا اگر مال کسی را ضایع کرده ایم، می‌توانیم با اجازۀ حاکم شرع، این مال را به جای آن شخص صدقه بدهیم تا در قیامت با پرداخت ثواب صدقه به کسی که مالش ضایع شده، رضایت او را کسب کنند. در برخی موارد، کسب رضایت، موجب بروز مفسده است. در چنین صورتی در امور غیر مالی، می‌فرمایند برای او استغفار کنید. مثلا غیبت کسی را کرده ایم و اگر بخواهیم حلالیت بطلبیم، موجب بروز کینه و کدورت، یا قطع ارتباط می‌شود. یا این که اگر آبروی او را برده ایم، برای او طلب استغفار کنیم و از خداوند بخواهیم که دلش را نسبت به ما نرم کند. همۀ ما ممکن است حقوق افرادی را ضایع کرده باشیم و خبری از آن نداشته باشیم. راه جبران چنین ظلمی آن است که در امور مالی، به مقداری، رد مظالم بدهیم؛ و در امور مالی، در دعا و مناجات خود از خدای متعال بخواهیم که اگر حقی از کسی ضایع کرده ایم، خدای متعال دستگیرمان باشد و با نرم کردن دل آن شخص نسبت به ما کاری کند تا ما را حلال کند. در برخی موارد، کسب رضایت، موجب بروز مفسده است. در چنین صورتی در امور غیر مالی، می‌فرمایند برای او استغفار کنید. مثلا غیبت کسی را کرده ایم و اگر بخواهیم حلالیت بطلبیم، موجب بروز کینه و کدورت، یا قطع ارتباط می‌شود. در امور مالی هم می‌فرمایند به هر صورتی که شده مال را به او برگردانید. هر چند در قالب شخصی ناشناس باشد. در این صورت می‌توانیم مال را به حساب آن شخص واریز کنیم یا به شخص ثالثی بدهیم تا به گونه‌ای به او برساند. منبع: afkarnews.com 
  4. راز عريضه نويسى برای امام زمان (عج) چیست؟

    يكى از راه هاى توسل به امام زمان عليه السلام نوشتن عريضه براى آن حضرت (عج) است توسلي كه اصل آن از مستحبات در منابع ديني است. عريضه نويسی از سيره‌های بزرگان بوده آثار و بركات شگفت‌انگيزی از آن ذكر شده‌ است. اغلب لغت شناسان عريضه را به عرض حال و درخواست‏نامه معنى می كنند و براى "عرض" معانى مختلفى بيان می كنند كه يكى از آنها، بيان مطلبى از طرف فرد كوچكتر به بزرگتر است؛ بر اين اساس معنى به عرض رساندن عبارت از گفتن و بيان كردنِ مطلبى از طرف كوچكتر به بزرگ‏تر است. در اصطلاح، عريضه نويسى يكى از شيوه‏ هاى خاصّ توسل است كه در طول تاريخ، در فرهنگ اسلامى همواره مورد توجه بوده است. توضيح آن‏كه گاهى افراد جامعه با يك سلسله نياز و گرفتارى‏ ها مواجه مى‏ شوند كه برحسب ظاهر امكان برطرف نمودن آنها از طريق اسباب عادى ميسّر نيست، يا حداقل بسيار مشكل است؛ در چنين مواردى به جاى نااميد شدن و زانوى غم در بغل گرفتن، از ناحيه پيامبر اكرم صل الله علیه و آله و ائمه اطهارعلیهم السلام توصيه شده است كه از امورى نظير دعا و توسل كه در جاى خود اثبات شده است كه هر يك از آنها اگر مؤثّرتر از اسباب و علل عادى نباشند كمتر از آنها نيستند- كمك گرفته شود. آن‏گاه براى خود توسّل، شيوه‏ هاى مختلفى بيان شده است كه از جمله آنها نوشتن عريضه است. عريضه گاهى خطاب به خداوند تبارك و تعالى نوشته مى‏ شود و در آن فرد نيازمند ضمن اشاره به مشكل و حاجت مورد نظر خود به مقام و منزلت يكى از معصومين (ع) يا همه آنها در پيشگاه خداوند متوسل مى‏ شود؛ و يا اين‏كه عريضه مستقيماً به معصوم (ع) نوشته مى ‏شود تا او بواسطه قرب و ارج و منزلتى كه در نزد خداوند متعال دارد از او برآورده شدن يا برطرف گشتن آن حاجت و مشكل را درخواست نمايد؛ و يا اين‏كه خود معصوم (ع) بواسطه ولايت و قدرتى كه از ناحيه پروردگار عالم به او اعطا شده است، به اذن خداوند مهربان اين نياز و گرفتارى را برطرف سازد. بديهى است كه هيچ‏يك از اين امور با قيودى كه به آنها ذكر شد به امورى نظير شرك و بت ‏پرستى و... منتهى نمى‏ شوند. آنچه در اين مبحث مورد نظر ماست عريضه نويسي خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه است. مرحوم محدّث قمى در كتاب «منتهى الآمال» به نقل از «تحفة الزائر» علامه مجلسى و «مفاتيح النجاة» سبزوارى مى‏ نويسد: هر كس حاجتى دارد، آنچه را كه ذكر مى‏ شود در يك قطعه كاغذى بنويسد و... (ادامه بحث را مي توانيد در مفاتيح الجنان ببينيد) يكى از راه هاى توسل به امام زمان عليه السلام نوشتن عريضه براى آن حضرت (عج) است توسلي كه اصل آن از مستحبات در منابع ديني است. عريضه نويسي از سيره‌هاي بزرگان بوده آثار و بركات شگفت‌انگيزي از آن ذكر شده‌است. طريقه آن چنين است كه: فرد نامه اى خطاب به امام زمان عليه السلام با قواعدي كه در كتب ادعيه معتبر درج شده مى نويسد و پس از نوشتن درخواست خود آن را در چاه ، آب جارى يا ضريح ائمه عليهم السلام مي اندازد. نكته مهم اينكه اين درخواست فقط شكل توسل داشته و امام عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف به عنوان واسط براي استجابت دعا مد نظر است. وگرنه لازم به ذكر نيست كه طبق مفاهيم شيعي، به جز خداوند متعال كسي قاضي الحاجات نيست و اصولا عريضه نويسي چيزي غير از دعا نيست.
  5. عريضه نويسي در اديان و ملل جهان

    عريضه نويسي در اديان و ملل جهان: ايران: با بررسي اداب و اخلاق اديان مختلف، موارد قابل توجهي از رفتارهاي مشابه عريضه نويسي ديده مي شود. قبل از آن بايد گفته شود كه در ايران عريضه نويسي مختص به مسجد جمكران نيست و در مساجد كهن ايراني موارد دقيقا اين چنيني وجود دارد. که نويسنده خود به دو مورد در مساجد اصفهان و ديگري در كرمان برخورد کرده است. خارج از ايران: در ميان مردم هندوستان و پاكستان و بنگلادش شب نيمه شعبان به شب برات شهرت دارد و مردم پاكستان علاوه بر آداب مختلف، آن شب براي امام زمان عجل الله تعالی فرجه عريضه نوشته و در دريا مي اندازند. غير مسلمانان: مهمترين و قابل توجه ترين مورد، عريضه نويسي يهوديان در پاي ديوار ندبه است. ديوار ندبه از مقدس ترين اماكن مذهبي يهوديان و در كنار مسجد الاقصي و قدس شريف قرار دارد. طبق آيين يهودي، آنها نامه هاي خود را با مضون دعا و درخواست خطاب به خدا نوشته و با آرزوي اجابت، آن را در شيارهای اين ديوار قرار مي دهند. در اين باره دو نكته بسيار جالب توجه است: اول آن كه مسئولين اين مركز وب سايتي را تجهيز كرده اند كه يهوديان عريضه هاي خود را از سراسر جهان به آن جا ارسال داشته و مسئولين به جاي آنها عريضه ها را طبق آداب خودشان در شيارهاي ديوار ندبه قرار مي دهند. نكته جالب تر آن كه بزرگترين سياست مداران دنيا (حتي مسيحي) به پاي ديوار ندبه رفته و آنجا به سبك عريضه، حاجات شان را از خدا طلب كرده اند! نوع ديگر عریضه نویسی كه اطلاعات كمي از آن موجود است در قلعه هاي قديمي اروپا به چشم مي خورد و آن را "چاه آرزو" مي نامند.
  6. واقعیت عريضه نویسی چيست؟

    واقعیت عريضه نویسی چيست؟ اگر بخواهيم برداشت درستي از عريضه نويسي داشته باشيم اول بايد درك صحيحي از دعا پيدا كنيم و بعد مفهوم اصيل "توسل" برايمان قابل فهم باشد. هر چند شرح كامل آن نياز به كارشناسان خبره حوزه دارد ولي در حد اوليه بايد گفت: دعا يك امر فطري و ذاتي بين بشريت است، انسان داراي هر دين و آييني كه باشد ناخوداگاه در وقتي كه مضطر و نگران و بي پناه مي شود دست به دعا بر مي دارد و از قدرت مطلق و بي پايان هستي مدد مي خواهد. خوب حال اگر اين دعا به جاي شفاهي، شكل مكتوب بگيرد جاي تعجب نيست و نبايد تصور كرد اتفاق خاصي افتاده است. آيا دعايي كه فرد به شكل شفاهي به محضر خدا مي‌گويد نمي تواند آن را مكتوب كرده و به پيشگاه خداوند عرضه بدارد؟ از طرف ديگر بايد به اين نكته توجه داشت كه در اسلام و بخصوص شيعه براي كوچكترين و معمولي ترين رفتارها، آدابي تعريف شده، پس تعريف و آدابي زيبا و ارزشمند براي اين امر نيز بديهي است. منتقدان و مخالفان چاه عريضه آنچه به نظر مي رسد مخالفت با عريضه و چاه از طرف چند گروه صورت مي گيرد: الف- آنهايي كه به كل با تشيّع، فرهنگ توسل يا امام عصر ارواحنافداه خصومت دارند. ب- شيعياني كه درك درستي از توسل نداشته و با تفكرات نزديك به وهابيت يا حتي سكولار به امور مي نگرند. ج- آنهايي كه به طور خاص مسجد مقدس جمكران را قبول ندارند. د- گروهي كه تاكيد و يا گسترش چاه عريضه به عنوان امری مقدس را نادرست مي دانند يا اشكالات حوزوي بر آن دارند. براي پاسخ به اعتراض و اشكال افراد به نكات زير بايد توجه داشت: خيلي از شبهاتي كه به عريضه وارد مي شود ريشه در عدم درك صحيح از دعا و آداب آن دارد. بعضي با شعار "هيچ آدابي مجو" هر گونه آداب ادعيه - كه در اسلام، يا سيره بزرگان دين براي تسريع در اجابت دعا عنوان شده- را قبول ندارند. يا گروهي جاهلانه يا عامدانه اصل مفهوم توسل را زير سوال مي برند كه شرح آن مجال ديگري مي طلبد. در قواعد ديني، براي مستحبات، ريزبيني و دقتي كه براي احكام فقهي واجب در نظر گرفته مي شود، لازم نيست و حداقل مي توان به نيت رجاء آن را انجام داد و ثواب آن براي فرد منظور مي شود. شرح آن از حوصله بحث خارج است. اما موضوعي كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه نبايد به هر موضوع بيش از آنچه كه هست، ارزش داده شود. هر آداب و مستحبات و اعمالي در حد خود و در جايگاه خود و در كنار ديگر اعمال و در تركيب مناسب ارزشمند است و اگر در آن افراط و تفريط شود، نظام تعريف شده بي ارزش و گاهي ضدارزش است. نگاه نامتناسب و كاريكاتوري، رفتاري شينطنت آميز، غيرعلمي و طبيعتا مردود است. يعني در همين مبحث، عريضه و چاه عريضه را بيش از اندازه بزرگ جلوه دادن براي تحت تاثير دادن بقيه امور مهمتر، يا از سوي دشمنان آگاه است يا دوستان جاهل و مغرض! وقتي مطلب قابل تامل تر مي شود كه اين اصرار بر تخريب جبهه مشتركي از طيف هايي با ظاهر فكري متضاد ايجاد مي كند. طبق آمار ارائه شده از سوي روابط عمومي مسجد مقدس جمكران، در سال 84 تا 86 بيش از 90 صاحب رسانه از 50 كشور جهان براي تهيه خبر به مسجد جمكران آمده اند. از نكات قابل تامل اين كه اكثر آنها به جاي توصيف تاريخچه يا توصيف جمكران امروز، بيشترين تلاش شان در بزرگنمايي چاه عريضه و نگاه كاريكاتوري و نامتناسب به چاه بوده و به منظور تحت‌الاشعاع قرار دادن جايگاه و عظمت اين مكان مقدّس به توصيف غيرعلمي و به دور از انصاف از چاه بسنده كرده اند. از طرف ديگر همين موضع از طرف شبكه هاي ماهواره اي ضد انقلاب خارج از كشور مرتب تاكيد مي شود و تا آنجا پيش مي رود كه در داخل، خوراكي براي روشن فكرنماها باشد. هر چند كه چه در نشريات و منشورات مسجد به طور واضح به غيرمقدس بودن چاه عريضه اشاره شده و حتي در تابلوها و بنرهاي اطراف چاه عريضه به اين نكته تاكيد شده است كه اين چاه فاقد قداست و خصوصيت خاصي است، با جايگاه و شان مسجد جمكران ارتباطي ندارد و يك چاه عريضه معمولي است. ولي باز تاكيد ژورناليستي افرادي روي موضوع، هدفي جز شبهه به اصل مسجد و مخدوش كردن اين پايگاه عظيم تشيّع ندارد. درصد كمي از زائران و نمازگزاران ميليوني مسجد مقدس جمكران به چاه جمكران سري مي زنند. بيشتر آنان كه اولين بار به اين مكان مي آيند شايد از سر كنجكاوي به چاه سري بزنند. (فضاي فيزيكي كوچك چاه خود مويد اين است). آنان كه تجربه شبهاي چهارشنبه يا مناسبت هاي خاص جمكران را داشته باشند مي دانند كه حتي حضور درصدي از آن حجم عظيم جمعيت بر سر چاه غيرممكن است. زائران بيشترين توجه و اصل تلاش خود را براي به جا آوردن اعمال مسجد مبذول داشته و يا در حال استفاده از مراسم فرهنگي ديده مي شوند.
  7. سنگ کلیه را با این نوشیدنی ضربه فنی کنید

    در فصل بهار و تابستان به دلیل افزایش دما وفعالیت افراد، بدن آب زیادی از دست می‌دهد و همین مسئله می تواند باعث آسیب جدی به کلیه‌ها شود در همین راستا کارشناسان تغذیه مصرف آب نارگیل را برای رفع تشنگی و کمبود آب بدن توصیه می کنند. آب نارگیل سرشار ازاملاح معدنی، آنتی اکسیدان و گروه‌های ویتامین B است و همین فاکتورها آب نارگیل را به یک نوشیدنی ضد سرطان تبدیل کرده است. این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه آب نارگیل برای کاهش وزن بسیار مناسب است، افزود: ترکیبات آب نارگیل الکترولیتی بدن را تأمین می کند و از آمینواسید و ریز مغذی های مقوی برخوردار است. آب نارگیل برای افرادی که ازبیماری سنگ کلیه رنج می برند، بسیار سودمند بوده و به نوعی برای دفع سنگ کلیه مناسب است. آب نارگیل عفونت دستگاه ادرار را از بین می برد و گردش خون را تقویت می‌کند و یک آنتی باکتری محسوب می شود. آب نارگیل ضد استرس و اضطراب است و به عنوان یک نوشیدنی آرام بخش طبیعی به حساب می آید. حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان
  8. کیست‌های کلیه چقدر خطرناک هستند؟

    حسن ارگانی، متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری‌های کلیه و فشارخون در رادیو سلامت با بیان اینکه کیست‌های کلیه می‌تواند مادرزادی یا اکتسابی باشد، گفت: کیست‌های مادرزادی معمولا از همان دوران طفولیت وجود دارند یا زمینه شان وجود دارد و در بزرگسالی بروز پیدا می‌کنند. در بررسی‌های بیشتر میبینیم که در پدر و مادر و خواهر این بیماران هم کیست‌های متعددی وجود دارد، این کیست‌ها بر حسب نوع و زمینه ژنتیکی ممکن است باعث نارسایی کلیه شوند یا تنبلی کلیه ایجاد کنند. وی ادامه داد: معمولا ترس همه از وجود کیست‌های مادرزادی است. از همین رو، فرد با مشاهده یک کیست، با ترس زیاد به پزشک مراجعه می‌کند، معمولا این کیست‌ها از نوع دوم یعنی اکتسابی است که معمولا عارضه خاصی ایجاد نمی‌کنند. این فوق تخصص بیماری‌های کلیه و فشارخون تاکید کرد: کیست‌های اکتسابی، کیست‌های ساده‌ای اند و بیش از ٥٠ درصد افراد بالای ٥٠ سال به این کیست‌ها مبتلا می‌شوند و عارضه‌ای هم ایجاد نمی‌کنند؛ اما اینکه واقعا کیست‌ها ساده اند یا خیر باید به تشخیص پزشک باشد. ارگانی اظهار کرد: یکی از درمان‌های کیست‌های کلیه، مصرف آب بیشتر و پرهیز از مصرف نمک و گوشت قرمز و مواد لبنی بیش از حد و کلا موادی است که با حیوان‌ها سر و کار دارد.
  9. چگونه با آلرژی فصلی کنار بیاییم؟

    در خصوص آلرژی‌های فصلی، اظهار کرد: با شروع بهار که فصل گرده افشانی گل‌هاست، ممکن است این گرده افشانی برای فرد حساسیت‌هایی ایجاد کند که باعث آزار آن‌ها شود. این متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به اینکه آلرژی‌های فصلی خود را با علائمی متفاوت نشان می‌دهند، گفت: در فصل بهار بسیاری افراد از عطسه، خارش گلو، سرفه‌های مکرر، پوسته شدن دست، خارش چشم و آبریزش بینی رنچ می‌برند که این‌ موارد، علائمی از بروز آلرژی در فرد است. برقعی در خصوص حساسیت‌های فصلی، خاطر نشان کرد: حساسیت فصلی واکنش سیستم ایمنی بدن به موادی مانند گرد و غبار، گرده گیاهان ، چمن، درختان و درختچه‌هاست. وی با بیان به اینکه آلرژی‌ها انواع مختلفی دارند که ممکن است در هر فردی متفاوت باشد، عنوان کرد: آلرژی‌ها ممکن است تنفسی باشند، یعنی بر اثر تنفس مواد محرکه در شخص اتفاق بی‌افتد و فرد با تنفس این مواد حساسیت زا دچار آلرژی شود؛ ممکن است آلرژی‌ها تماسی باشد یعنی بر اثر تماس در سطح پوست به وجود آیند. این متخصص گوش، حلق و بینی، افزود: ممکن است آلرژی‌ها گوارشی باشند، حتی ممکن است آلرژی‌های چشمی یا همراه با علائم دیگری مثل آبریزش از چشم باشد که این علائم در هر فرد متفاوت است و بستگی به نوع حساسیت دارد. نقش تغذیه در مقابله با بروز حساسیت برقعی با اشاره به اینکه آلرژی‌های فصلی با سرماخوردگی تفاوت دارد، مطرح کرد: سرماخوردگی برخلاف آلرژی معمولا دوره کوتاهی دارد؛ سرماخوردگی معمولا یک هفته تا 10 روز طول می‌کشد، علائم در این زمان به صورت مداوم وجود دارد، معمولا در سرماخوردگی علائمی مانند خارش چشم، گوش و بینی نداریم ولی ممکن است عطسه و آبریزش بینی داشته باشد. وی با بیان اینکه آلرژی‌های فصلی زمان طولانی‌تری نسبت به سرماخوردگی دارد، گفت: آلرژی‌ها ممکن است از اول ماه شروع شوند و تا 2 الی سه ماه ادامه داشته باشند. این متخصص گوش، حلق و بینی با تاکید بر اینکه تغذیه در مقابله با بروز حساسیت نقش قابل توجهی دارد، افزود: توصیه می‌شود افراد از فست فودها استفاده نکنند؛ استفاده از میوه و سبزیجات در پیشگیری از آلرژی‌ها هیج تاثیری ندارد و اگر فرد حساسیت شدید دارد برای درمان آلرژی خود باید به پزشک مراجعه کند و با داروهای مناسب خود را درمان کند. وی در خصوص راه‌های درمان آلرژی، خاطر نشان کرد: باید دانست شخص به چه ماده‌ای حساسیت دارد و سعی کند در معرض آن ماده حساسیت زا قرار نگیرد؛ با درمان‌های موضعی مثل اسپری‌های موضعی و شست و شو می‌توان حساسیت‌های فصلی را در حوزه گوش حلق و بین کنترل کرد. این متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به اینکه آلرژی‌ها را می‌توان با دارو درمان کرد، یاد آور شد: در موارد خفیف داروهای آنتی هیستامین توصیه می‌شود؛ اگر بیمار به این درمان‌ها جواب نداد یا به محض اینکه داروها را قطع کرد علائم دوباره بروز پیدا کرد، راه سوم درمان ایمونوتراپی یا واکس‌نهای آلرژی است که پزشک با تشخیص مناسب آن را برای بیمار تجویز می‌کند. پدرام برقعی متخصص گوش، حلق و بینی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان
  10. Sina Shabankhani - Nazdikaye Paeiz

    دانلود موزیک ویدئو جدید سینا شعبانخانی به نام نزدیکای پاییز  Sina Shabankhani Called Nazdikaye Paeiz
  11. Alireza Talischi - Ay Dele Khodam

    دانلود موزیک ویدئو جدید علیرضا طلیسچی به نام آی دل خودم  Alireza Talischi Called Ay Dele Khodam
  12. Janan - علی اصحابی

    هنرمند (ان): علی اصحابی
  13. Heif - محمد رضا گلزار

    هنرمند (ان): محمد رضا گلزار
  14. In Ghararemon Nabod - هوروش بند

    هنرمند (ان): هوروش بند
  15. "آری" به جمهوری اسلامی

    به گزارش تهرانُ و به نقل از خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به دعوت امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه‌پرسی در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر کشور برگزار شد و ۹۸.۲ واجدین شرکت در این همه‌پرسی با دادن رای "آری" با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند. در روز ۱۲ فروردین نتایج اعلام شد و این به نام روز جمهوری اسلامی نام گذاری شد. طبق اعلاميه دولت موقت، در این رفراندم 20 ميليون و 288 هزار نفر به حاکمیت نظام جمهوری اسلامی رای مثبت دادند. حدود بیست اسفند بود که ستاد رفراندوم کل کشور تشکیل شد و با تمامی اتفاقاتی که رخ داد، با کمک و حضور برخی از آقایان آیین‌نامه اجرائی رفراندوم تدوین و به دولت و به شورای انقلاب جهت تصویب فرستاده شد. برنامه‌ریزی و تصویب قوانین مربوط به رفراندوم تعیین شکل حکومت ایران برعهده شورای انقلاب بود. این رفراندومبه دلیل اینکه اولین رفراندوم عمومی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، اهمیت فراوانی داشت. گزارش‌هایی می‌رسید که گروه‌های ضد انقلاب چریک‌های فدایی خلق و مجاهدین خلق اقداماتی را در جهت اختلال در برگزاری رفراندوم انجام خواهند داد و در برخی مکان ها وزارت کشور مجبور شد با صندوق های سیار برای اخذ رای حضور یابد. پس از اتمام ساعات رأی‌گیری، شمارش آراء آغاز شد.در آن زمان اطلاع دادند که چریک‌های فدایی یا عده‌ای مسلح قصد دارند به ستاد انتخابات حمله کنند. اما حرکت مذبوحانه و بی‌ثمری انجام دادند و شمارش آرا ادامه یافت. در زمان تعیین نام نظام سیاسی کشور پس از سرنگونی رژیم شاهنشاهی جمهوری دموکراتیک، جمهوری، حکومت اسلامی و ... مطرح بود، اما امام راحل مخالفت خود را اعلام کردند و از همان ابتدا تاکید فراوانی بر استقرار نظام حکومتی جمهوری اسلامی داشتند، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر. تشكیل جمهوری اسلامی نه تنها اراده ی ملی ایرانیان را بر سرنوشت خود تثبیت كرد و برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد، بلكه این بارقه ی امید در دل محرومان و مستضعفان جهان درخشید كه بعد از قرن ها رنج و درد، جلوه ای از وعده ی خداوند تبارك وتعالی را شاهد باشند. بخشی از پیام امام خمینی(ره) به مناسبت ۱۲ فروردین ۵۸ من به ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ شاهنشاهی، که با استکبار خود آنان را خفیف شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند، صمیمانه تبریک می‌گویم. به دنیا اعلام می‌کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندمی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق‌ها هجوم آورده و رای مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله‌دان تاریخ دفن کنند. من از این همبستگی که جز مشتی ماجراجو و بیخبر از خدا، همه و همه به ندای آسمانی واعتصموا بحبل الله جمیعا لبیک گفتند، و با تقریبا اتفاق آرا به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت کردند، تقدیر می‌کنم. مبارک باد بر شما روزی که در آن تمام اقشار ملت به حقوق خود می‌رسند، فرقی بین زن و مرد و اقلیت‌های مذهبی و دیگران در اجرای عدالت نیست. طاغوت دفن شد و طغیان و سرکشی به دنبال او دفن می‌شود، و کشور از چنگال دشمن‌های داخلی و خارجی و چپاولگران و غارت پیشگان نجات یافت. صبحگاه ۱۲ فروردین - که روز نخستین حکومت الله است - از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست. هان!‌ای ملت عزیز که با خون جوانان خود حق خود را به دست آوردید، این حق را عزیز بشمرید و از آن پاسداری کنید، و در تحت لوای اسلام و پرچم قرآن، عدالت الهی را با پشتیبانی خود اجرا نمایید. من با تمام قوا در خدمت شما که خدمت به اسلام است، این چند روز آخر عمر را می‌گذرانم، و از ملت انتظار آن داریم که با تمام قوا از اسلام و جمهوری اسلامی پاسداری کنند. من از دولت‌ها می‌خواهم که بدون وحشت از غرب و شرق، با استقلال فکر و اراده، باقیمانده رژیم طاغوتی را که آثارش در تمام شئون کشور ریشه دارد پاکسازی کنند، و فرهنگ و دادگستری و سایر وزارتخانه‌ها و ادارات که با فرم غربی و غربزدگی به پا شده است به شکل اسلامی متحول کنند، و به دنیا عدالت اجتماعی و استقلال فرهنگی و اقتصادی و سیاسی را نشان دهند. از خداوند تعالی عظمت و استقلال کشور و امت اسلامی را خواستارم. خاطره رهبر معظم انقلاب از ۱۲ فروردین ۵۸ خاطره، من البته در آن روز، روز رأی‌گیری کرمان بودم از طرف امام یک مأموریتی به من محول شده بود که بروم بلوچستان و سر بزنم به شهر‌های بلوچستان و مردم آن‌جا را از نزدیک دیدار بکنم و پیام امام را برای آن مردم ببرم. پیام محبت و دلسوزی را که ملاحظه می‌کنید از همان روز‌های اوّل امام به فکر افتادند که با این مستضعفین دورافتاده‌ای که به کلی فراموش شده بودند، حتی در نظام گذشته ملاطفت و محبت کنند و من را که آن‌جا سابقه داشتم آشنائی نسبتاً زیادی داشتم فرستادند آن‌جا برای این کار. کرمان رسیده‌بودم من در راه بلوچستان که روز رأی‌گیری بود، در فرودگاه بچه‌های حزب‌الهی و داغ کرمان آمدند، صندوق را آوردند چند تا صندوق بود، هر کدام می‌خواستند که بیاورند من تویش رأی بیاندازم. آن‌ها هم من را می‌شناختند. یعنی سابق که کرمان رفته بودم و مردم کرمان با من آشنا بودند. من هم خیلی به مردم کرمان از قدیم علاقه داشتم مردم خیلی بامحبت و جالب بودند همیشه در چشم من. خیلی لحظه‌ی شیرینی بود برای من، آن لحظه‌ای که این رأی را من می‌انداختم توی صندوق و می‌دیدم آن شور و هیجانی را که مردم کرمان از خودشان نشان می‌دادند در رأی دادن. بعد هم نشان داده شد که خب نودونه درصد آراء به جمهوری اسلامی آری بود. خاطره‌ای که فقط اشاره می‌کنم مخالفت‌هایی است که با رأی‌گیری به این شکل وجود داشت که از طرف جناح‌های مختلف این مخالفت‌ها بود همه هم خودشان را بعد‌ها نشان دادند. هم آن جناح‌هایی که بر مطبوعات کشور مسلط بودند، روشنفکر‌های چپ و نیمه چپ و لیبرال و التقاطی، این‌ها که مطبوعات آن روز را اطلاعات، کیهان آن روز را توی مشت داشتند که خب بحمدالله بعد همه ازاله شدند و روزنامه‌ی حسابی دیگری هم نبود یعنی همین روزنامه‌ی جمهوری اسلامی که نبود روزنامه‌ی دیگری هم که بشود مورد اتفاق باشد همین‌طور. هرچه دلشان می‌خواست می‌نوشتند. رفته بودند این‌جا و آن‌جا این روشنفکر‌های گروهکی سیاسی ملحد و نیمه‌ملحد از شخصیت‌های گوناگون نظر خواسته بودند که به نظر شما آری یا نه درست است؟ یا بیائید چندجور حکومت را مطرح کنیم و رأی بگیریم. مقصودشان هم این بود که مردم را از آن یکپارچگی خارج کنند، اگرچه فرقی هم نمی‌کرد یعنی تأثیری هم نداشت. اگر مردم خب طبیعی بود که به آن شیوه‌های دیگر رأی نمی‌دادند و به خصوص بعداز آنی که امام آنجور صریح فرمودند: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک زیاد، لکن آن‌ها کار خودشان را می‌کردند به امید این‌که شاید بتوانند شکاف بیندازند این رأی زیاد مردم را کم کنند، رأی را تقسیم کنند از این کار‌ها می‌کردند و اوضاعی داشتیم ما در شورای انقلاب با آن جناح لیبرال و به اصطلاح ملی‌گرا که بیشترین خصوصیتشان مخالفت با خط اصیل انقلاب بود که این شیوه‌ای را که بعد هم انجام گرفت این شیوه را اثبات کنیم که این شیوه‌ی درستی است. 12فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی بوده و هست چرا که مردم در این روز با رای قاطع نظام سلطنتی را به نظام جمهوری اسلامی وحکومت مردمی تغییر دادند. دراین روز نتیجه مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و همچنین شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت. استقرار نظام جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه تحولات داخلی به همراه داشت، تغییراتی نیز در نظام بین الملل، به ویژه در خاورمیانه ایجاد کرد تغییراتی که با اهداف مستکبرین و استعمارگران همسو و سازگار نبود و دشمنی آنان علیه ملت ایران از همان لحظه بیش از پیش شد.
×